Wednesday 31 October 2012

reda

assalamualaikum
aku  dalam di lema sekarang .....aku bahagia punya suami yang penyanyang, bertanggunjawab dan beriman....lengkap semuanya...oleh kerna terlampau taksub akan dunia ,aku lupa setiap kejadian yang Allah ciptakan tidak semuanya sempurna...kini aku semakin sedar manusia hanya pinjaman saja....akan berubah satu hari nanti...apa yang berubah? bagaimana ia berubah? .........
setelah melayari rumah tangga hampir 10 tahun bersamanya, tiba2 satu hari aku terbaca inbox fbnya....aku mula2tak percaya ,biarkan dulu.....bila satu hari suamiku aneh sangat bila bergurau , semua bab madu.....aku mula tak sedap hati.......pukul 6.45 anak ku buka fb die tp tersalah tekan .....aku bula baca apa yang terlayar di mata ku ketika itu......yaAllah ,mereka bermadu kasih rupa2nya....perasaan ku bagai terhiris, sakit sangat2...tak tahu nak cakap......aku biarkan inbox fb terbuka sampai suami ku pulang dr kerja.......setiap balik dari kerja fb yang die cari dulu.....kerja dia suka 'jawab komen '   hahahhaha......die terperangkap....mungkin rasa bersalah die menceritakan semua, entah ya entah tak semuanya yg di ceritakan........setelah 2hari tak bertegur gara2 aku terkejut kerana selama ini aku dengar orang lain yang bermadu , tapi sekarang Allah ingin uji aku pula.....2 hari kemudian aku tanya tak nak undur diri ke dengan si die? suami ku cakap , tak boleh sebab perasaan tu tiba2 datang.......kalau kawin pun bukan sekarng, akan datang;kata suamiku......aku tanya lagi" kalau saya tak izin, abang tetap akan kawinkan"......suami ku cakap "insyaallah...tapi aku yang akan meminang si die sendiri"...maknanya lambat @  cepat mereka akan bersatu......ya Allah jika ini yang terpaksa aku tempuhi aku reda ya Allah kerana aku amat mencintai suami ku kerana mu ya Allah......setelah aku selami diri ku yang banyak kekurangan dan ingat akan janji2 mu ya Allah aku pasrah dalam terpaksa..........akan aku ajar hati ini untuk menerima si dia dengan sebaik mungkin.....suami ku bukan untuk ku seorang ...malah untuk 3borang lagi...hhahahhahahahah......suamiku bukan hak milik kekal ku seorng.....suamiku milik mu ya Allah...waktu ini air mata tak nak berhenti waktu aku coretkan kata2 ini........terima kasih ya Allah kerna menyedarkan aku dari terus mengakui suamiku untuk ku seorang.....aku rela jika bermadu membuatkan suamiku bahagia...aku rela dan ikhlas menerimanya kerana mu ya Allah.....(jauh di hati sakit yang teramat ya Alllah)..............ya Allah jika kebahagiaan ini milik kami ,biarkan suamiku dulu rasa bahagianya, jika mati biarlah aku yang pergi dulu ya Allah ,panjangkan umur suamiku sebab aku amat mencintainya ya Allah.............kini  aku reda , pasrah dan ikhlas menerima apa2 keputusannya.........kerana aku tahu aku tak keseorangan ya Allah,..... kau ada untuk ku mengadu ya Allah....................terima kasih ya Allah beri kesempatan untuk ku bertaubat padamu YA ALLAH......dan mensyukuri nikmat2-MU............amin......
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...