Tuesday 19 March 2013

Ayam Bakar Air Asam

assalamualaikum....

gambar ni saya ambik yg saya cuba resepi sbb ayam saya tak wape cantik macam ni...hehehe....ni kira pinjam dulu ya...nnt sy cuba,cantik ayamnya ,saya letak gambar saya ya....

bahan A
3 bahagian ayam (sekor ayam potong 4)
serbuk kunyit
garam halus
serbuk lada hitam

-gaul sebati semua bahan dan bakar

Bahan B (air asam)
2 biji bawang besar
2 biji cili merah (cabai besar)
5 tangkai cili padi
2 biji buah tomato
1 inci belacan
garam dan gula secukup rasa
jus asam jawa@ jus limau
1/2 cawan air suam
daun bawang/daun sup (nk lg sedap letak daun kesum)
cara:
1 biji tomato belah 4,1 biji bawang besar belah 4,belacan,garam dan gula,air suam dan jus asam jawa dibland sebati (jgn halus sgt)..kasar2 skit
1 biji tomato hiris nipis,1 biji bawang nesar hiris nipis dan daun bawang/daun sup hiris nipis...masukkan dalam bekas bersama bahan bland..gaul sebati.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...